Most - 2016. május - Webshop

2016. június 01.

Ebben a rövid kis bejegyzésben Dávidról, a GymFanatic-ról, webshopokról és azok fejlesztésről olvashattok.

GymFanatic Webshop 2016.

A foci EB és egyben a nyár előtti utolsó hónapban sem tétlenkedtünk. Ebben a rövid kis bejegyzésben Dávidról, a GymFanatic-ról, webshopokról és fejlesztésről olvashattok.

Egy barátunk hazatért külföldről, hogy régóta dédelgetett álmát megvalósítsa, és megnyissa második üzletét Pécsett, ahol a táplálékkiegészítők és minden edzéshez szükséges egyéb kiegészítő mellett szoláriummal is várja vendégeit. Ebben a vállalkozásában webshoppal és sok hasznos szakmai tanáccsal segítünk neki, hogy mielőbb felpörögjön a bolt forgalma.

Webshopról lévén szó, el kell ismernünk a Wordpress adottságait, így a WooCommerce-t választottuk a fejlesztés alapjául. A kiindulási feltétel, hogy relative gyorsan, kis pénzből kell gazdálkodnunk. A WooCommerce-nek bár vannak korlátai, de szinte minden olyan praktikus megoldást tartalmaz, mely egy profi online áruháztól elvárható, nem is csoda, hogy ez az egyik talán legkeresettebb webshop motor. Természetesen számításba vettünk egyéb megoldási lehetőségeket is, mint a Magento, vagy az OpenCart, de a megadott célokhoz nem volt kérdés mit is válasszunk.

Számtalan aprósággal, egyedi kéréssel, kérdéssel szembesültünk a fejlesztéskor. Ez teljesen természetesn, azonban fontos, hogy tartsuk magunkat az eredeti tervekhez, és mielőbb éles üzemre álljunk. Egy weboldal soha sincs igazán kész. Különösen igaz ez a webshopokra, ahol folyamatosan merülnek fel az újabbnál újabb ötletek. A legtöbb komoly portálon, legyen szó weboldalról, webshopról, ingatlanportálról, számtalan fejlesztő dolgozik, akik az üzleti igényekre reagálva folyamatosan újabb és újabb megoldásokat alkalmaznak. Egy kisebb cégnél nagyon káros tud lenni, ha ezekhez a vállalatokhoz kezdi el hasonlítani magát, az ő megoldásaikat szeretné lemásolni, megfeledkezve közben saját értékeiről. Kellő tapasztalat híján (fejlesztő és ügyfél részéről egyaránt) pedig gyorsan megemelkednek a költségek és savanyú lesz a szőlő.

Emellett, mégha a fejlesztők bele is állnak az ügyfél elképzeléseibe, a legtöbb esetben végtelen fejlesztés indul. A legtöbben nem szívesen fizetnek, illetve indítanak el számukra félkész megoldásokat, tökéletes kész megoldást szeretnének kapni, ami folyamatosan igazodik a felmerülő elképzelésekhez... ez a pillanat viszont hiába várja az ember, nem jön el. Az ilyen komoly fejlesztésekre mi magunk agilis fejlesztési módszertant alkalmazunk, finomítva saját tapasztalatainkkal. Nem egy kész terméket készítünk, hanem egy folyamatosan fejlődő alkalmazást adunk, újabb és újabb verziókat élesítve.

A GymFanatic esetében nem ilyen léptékben gondolkodunk, és ebbe a problémába korábbi tapasztalatainknak és a Dáviddal való összhangnak köszönhetően sem ütköztünk bele, azonban érdemesnek tartottam kitérni erre a problémára, ha netán valaki hasonló cipőben jár, az vegye számításba, hogy bár mindent meg lehet oldani, annak ára van. Nem csak a pénzzel és az idővel, de azzal a kieső bevétellel is kalkulálni lehet, ami a csúszás miatt kiesik.

Dávidék esetében a termékek feltöltésétől, és 2 rendszerintegrációs fejlesztéstől eltekintve elkészültünk, bízunk benne, hogy hamarosan egy szép webshopban is elérhetőek lesznek a GymFanatic üzlet termékei.

Most